Biuletyn Informacji Publicznej

Procedura planistyczna

stanowiska samodzielne

kierownik USC - Ewelina Czerkawska

zastępca kierownika USC (1/7) - Joanna Rygiel

stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych - Marianna Kubik

stanowisko ds. społecznych i działalności gospodarczej - Elżbieta Piróg

stanowisko ds. obsługi Rady Gminy i informacji publicznej - Natalia Dubina - Palczak

stanowisko ds. zarządzania kryzysowego (6/7) - Maciej Marnicki

 

Zakres działalności zespołu:

Szczegółowe zadania wykonywane na poszczególnych stanowiskach określają zakresy czynności.

 

Do podstawowych zadań i kompetencji samodzielnych stanowisk pracy w Zespole do Spraw Obywatelskich (SO) należy w szczególności:
1) prowadzenie akt stanu cywilnego i sporządzanie akt z zakresu urodzeń, małżeństw i zgonów oraz wydawanie ich odpisów,
2) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka, o nadaniu dziecku nazwiska ojca lub matki dziecka,
3) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
4) organizowanie uroczystości związanej z jubileuszami pożycia małżeńskiego oraz urodzin,
5) udzielanie ślubów cywilnych,
6) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zmianie imion i nazwisk,
7) prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego,
8) sporządzanie testamentów allograficznych,
9) przyjmowanie zawiadomień o organizacji zgromadzeń publicznych, sporządzanie projektów decyzji o zakazie zgromadzenia publicznego,
10) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem porządku publicznego i bezpieczeństwa,
11) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń i nadzór nad ich działalnością,
12) przyjmowanie na teren gminy repatriantów i stwarzanie im warunków umożliwiających pobyt na terenie gminy,
13) prowadzenie obsługi merytorycznej związanej z realizacją zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warcie Bolesławieckiej,
14) prowadzenie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności, w tym prowadzenie Rejestru Mieszkańców i dokonywanie rejestracji danych w Rejestrze PESEL, w zakresie właściwości rzeczowej wójta gminy,
15) sporządzanie projektów decyzji w sprawach związanych z wymeldowaniem z miejsca stałego pobytu na obszarze gminy
16) przyjmowanie wniosków od osób uprawnionych do posiadania dowodu osobistego oraz w innych przypadkach zgodnych z ustawą o dowodach osobistych,
17) realizacja zadań wynikających z ustawy – Kodeks wyborczy nałożonych na organy gminy, w tym prowadzenie rejestru wyborców w formach przewidzianych prawem i dokonywanie w nim stosownych zmian.
18) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem powszechnego spisu ludności i mieszkań,
19) przyjmowanie i przechowywanie zawiadomień organów sądowych dot. prawomocnych wyroków ograniczenia i pozbawienia wolności, oraz praw publicznych,
20) rejestracja i zatwierdzanie, zawieszanie i usuwanie wpisów podmiotów działalności gospodarczej w systemie CEPiDG,
21) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży,
22) określanie zasad sprzedaży napojów alkoholowych na obszarze gminy wraz ze wskazaniem odstępstw od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych,
23) opiniowanie wniosków w sprawie ustalania godzin pracy placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych oraz aptek,
24) współpraca z lokalnymi placówkami i środowiskami związanymi z problematyką kultury, turystyki i sportu,
25) współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej z gminnymi klubami sportowymi oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań,
26) sprawowanie ogólnego nadzoru nad działalnością samorządowych instytucji kultury i sportu,
27) prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury,
28) dokumentowanie wydarzeń życia kulturalnego w gminie,
29) podejmowanie działań na rzecz zapewnienia odpowiednich warunków do funkcjonowania bibliotek publicznych,
30) nadzorowanie funkcjonowania wiejskich domów kultury przy stałej współpracy z radami sołeckimi,
31) realizacja zadań związanych z ochroną zdrowia i opieki społecznej,
32) prowadzenie zadań w zakresie współpracy z jednostkami pomocniczymi gminy oraz ich przedstawicielami,
33) przygotowywanie projektów statutów jednostek pomocniczych gminy i ich aktualizacja,
34) prowadzenie spraw sołeckich, w tym nadzór i rozliczanie zadań realizowanych ze środków funduszu sołeckiego,
35) wykonywanie zadań przypisanych gminie ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
36) obsługa organizacyjno-prawna Rady Gminy i Komisji Rady,
37) protokołowanie obrad sesji i posiedzeń komisji Rady,
38) prowadzenie spraw z zakresu działania rady gminy oraz komisji stałych i doraźnych rady,
39) przekazywanie uchwał, interpelacji, wystąpień i wniosków Rady merytorycznym komórkom organizacyjnym Urzędu, jednostkom organizacyjnym gminy, Wójtowi,
40) nadzorowanie realizacji wniosków i interpelacji radnych,
41) rozpatrywanie wniesionych do Rady Gminy skarg i wniosków
42) prowadzenie elektronicznej listy petycji wniesionych do Urzędu i Rady Gminy,
43) organizowanie spotkań radnych z wyborcami,
44) przygotowywanie projektu statutu gminy i jego aktualizacja,
45) prowadzenie ewidencji zawartych przez gminę związków, porozumień komunalnych oraz stowarzyszeń gmin,
46) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem wyborów ławników,
47) prowadzenie i wprowadzanie zmian na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Warta Bolesławiecka,
48) prowadzenie zbiorów i rejestrów uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta i interpelacji,
49) gromadzenie, przechowywanie, aktualizacja i udostępnianie aktów prawa wewnętrznego,
50) prowadzenie rejestru udzielonych informacji publicznych oraz decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznych oraz wykonywanie zadań sprawozdawczych w tej dziedzinie,
51) realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej związanych z obronnością, w tym w szczególności:
a) opracowanie planów i programów szkolenia obronnego a także organizowanie szkolenie i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji,
b) opracowanie i aktualizacja planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
c) sporządzanie i aktualizacja dokumentacji planistycznej w zakresie przygotowania stanowiska kierowania wójta,
d) opracowywanie i aktualizacja planu przygotowania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne,
e) opracowanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru,
f) opracowanie dokumentacji oraz realizowanie innych przygotowań do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
g) organizacja i prowadzenie kwalifikacji wojskowej, realizacja innych zadań na rzecz przedpoborowych oraz osób powołanych do odbycia czynnej służby wojskowej,
h) planowanie i nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności oraz wykonywanie innych zadań przewidzianych na potrzeby zapewnienia warunków obronności państwa,
52) realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej, w tym w szczególności:
a) kierowanie oraz koordynowanie przygotowań do realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej gminy,
b) opracowanie, aktualizacja oraz realizacja planu obrony cywilnej gminy,
c) tworzenie struktur obrony cywilnej,
d) planowanie i organizowanie szkoleń i ćwiczeń w zakresie obrony cywilnej,
e) opracowanie i aktualizacja planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego oraz sytuacji kryzysowej,
f) organizacja systemu wykrywania i alarmowania oraz ostrzegania gminy,
g) prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej, ewidencja i konserwacja sprzętu,
53) planowanie potrzeb materiałowych i środków finansowych na realizację zadań obronnych zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
54) terminowe opracowywanie sprawozdań, meldunków i informacji dotyczących spraw obronnych, obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego i przesyłanie ich właściwym adresatom,
55) realizacja zadań w zakresie zarządzania kryzysowego, a w szczególności:
a) opracowanie oraz aktualizacja planu zarządzania kryzysowego gminy;
b) planowanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na
potencjalne zagrożenia,
c) koordynowanie pracy gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
d) dokumentowanie pracy gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
e) opracowanie i aktualizacja planu operacyjnego ochrony przed powodzią;
f) prowadzenie gminnego magazynu przeciwpowodziowego;
g) współdziałanie z organami prawa i porządku publicznego w zakresie bezpieczeństwa na terenie gminy;
h) współpraca z jednostkami OSP w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego i
funkcjonowania jednostek OSP na terenie gminy;
i) nadzór merytoryczny nad realizacją wydatków OSP.
56) organizacja i przeprowadzanie postępowań z zastosowaniem Prawa zamówień publicznych na zakup paliwa do wszystkich pojazdów służbowych Urzędu oraz sprzętu jednostek osp,
57) prowadzenie ksiąg technicznych, dokonywanie okresowych przeglądów technicznych obiektów komunalnych,
58) ubezpieczanie mienia trwałego i ruchomego gminy,
59) realizacja umów o wykonawstwo inwestycji gminnych zgodnie z dokonanym przydziałem zadań inwestycyjnych pracownikom Urzędu,
60) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową Referatu.

Udostępniony: 10 październik 2024 Poprawiono: 10 styczeń 2025
Opublikowano przez: Administrator
Licznik odwiedzin: 188
Wersje:
2025-01-10 12:23:30 Edycja przeprowadzona przez: Administrator
2025-01-10 12:23:02 Edycja przeprowadzona przez: Administrator