Opłaty śmieciowe
Informujemy, że Rada Gminy przyjęła stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które będą obowiązywały na terenie gminy Warta Bolesławiecka od dnia 1 lipca 2013r.
Mieszkańcy naszej gminy będą płacić opłaty od gospodarstwa domowego.
Jeżeli odpady będą zbierane i odbierane w sposób selektywny opłata będzie wynosić:
- 20zł miesięcznie za jednoosobowe gospodarstwo domowe,
- 32zł miesięcznie za gospodarstwo domowe liczące od 2 do 4 osób włącznie,
- 48zł miesięcznie za gospodarstwo domowe liczące od 5 do 7 osób włącznie,
- 56zł miesięcznie za gospodarstwo domowe liczące od 8 osób włącznie.
Jeżeli odpady NIE są zbierane i odbierane w sposób selektywny opłata ulega podwyższeniu i wynosi:
- 30zł miesięcznie za jednoosobowe gospodarstwo domowe,
- 48zł miesięcznie za gospodarstwo domowe liczące od 2 do 4 osób włącznie,
- 72zł miesięcznie za gospodarstwo domowe liczące od 5 do 7 osób włącznie,
- 84zł miesięcznie za gospodarstwo domowe liczące od 8 osób włącznie .
Opłatę będzie się wnosi do 5-tego dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni na konto bankowe Urzędu Gminy: PBS Złotoryja O/Warta Bolesławiecka 79 8658 1022 2600 0127 2000 0020.
Pierwszą opłatę należy więc uiścić do dnia 5 sierpnia 2013r.
Do 30 kwietnia 2013r. właściciel nieruchomości (zarządca) składa do Urzędu Gminy wypełnioną deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, gromadzonymi w pojemnikach, o których mowa w §7 Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Warta Bolesławiecka odbierane będą:
- komunalne odpady niesegregowane w ilości co najmniej 40 l na jednego mieszkańca tygodniowo,
- komunalne odpady segregowane, tj.: szkło i opakowania szklane, papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, metal oraz odzież i tekstylia i odpady biodegradowalne w ilościach nieprzekraczających pojemność pojemników do ich zbierania,
- przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe w każdej ilości.
Odpady komunalne odbierane będą od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z następującą częstotliwością:
- zmieszane odpady komunalne – dwa razy w miesiącu,
- selektywnie zbierane odpady komunalne: papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – raz w miesiącu;
- szkło i opakowania szklane - raz na dwa miesiące;
- bioodpady, odpady ulegające biodegradacji – w sezonie letnim dwa razy w miesiącu, a w sezonie zimowym raz w miesiącu;
- odpady posortownicze – raz w miesiącu;
- odpady budowlane i rozbiórkowe - systematycznie w trakcie prowadzonych prac, nie później jednak niż po zakończeniu prac budowlanych, remontowych i modernizacyjnych;
- meble i inne odpady wielkogabarytowe – 2 razy do roku wg harmonogramu ogłoszonego przez Gminę.
- przeterminowane leki i chemikalia - według potrzeb właścicieli nieruchomości;
- zużyte baterie i akumulatory - według potrzeb właścicieli nieruchomości;
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 2 razy do roku wg harmonogramu ogłoszonego przez Gminę.
- odpady zielone - według potrzeb właścicieli nieruchomości.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych – Lubków 63,
59-720 Raciborowice Górne.
W Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych odbiera się wysegregowane poszczególne frakcje odpadów komunalnych pochodzące z nieruchomości zamieszkałych, a w szczególności: szkło i opakowania szklane, papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, metal, tworzywa sztuczne, odzież i tekstylia, odpady biodegradowalne, odpady zielone, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe w postaci czystego gruzu (cegła, beton) w każdej ilości.
W Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych nie przyjmuje się odpadów zmieszanych.
Przeterminowane leki można dodatkowo przekazywać do specjalnych pojemników rozmieszczonych w wyznaczonych aptekach i punktach aptecznych na terenie gminy Warta Bolesławiecka
Zużyte baterie można dodatkowo przekazywać do pojemników ustawionych w placówkach kulturalno-oświatowych gminy.
Dodatkowe usługi płatne:
Gmina Warta Bolesławiecka w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów świadczyć będzie dodatkową usługę polegającą na wyposażeniu nieruchomości w pojemniki do zbiórki poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych.
Określa się miesięczne ceny brutto za wyposażenie nieruchomości w zestaw pojemników do selektywnej zbiórki odpadów (5 szt.) lub pojemnika na odpady zmieszane, o objętości wynikającej ze złożonej deklaracji:
1) Za pojemnik na odpady zmieszane:
- o pojemności 240 l w wysokości 2,00 zł,
- o pojemności 1100 l w wysokości 9,20 zł.
2) Za komplet 5 szt. pojemników na odpady selektywnie zbierane z podziałem na następujące frakcje: odpady posortownicze, papier i opakowania wielomateriałowe, szkło, tworzywa sztuczne i metale, bioodpady
- o pojemności 240 l w wysokości 2,00 zł,
- o pojemności 1100 l w wysokości 9,20 zł.
Właściciel nieruchomości za odbiór ponadnormatywnych ilości powstających odpadów komunalnych będzie ponosił dodatkową opłatę stanowiącą sumę opłaty za wyposażenie nieruchomości w dodatkowy pojemnik jw. oraz kosztów ich odbioru i zagospodarowania:
1) za komplet pojemników 240 l służący gromadzeniu odpadów selektywnie zebranych 32,00 zł,
2) za komplet pojemników 1100 l służący gromadzeniu odpadów selektywnie zebranych 146,60 zł,
3) za pojemnik 240 l służący gromadzeniu odpadów zmieszanych 64,00 zł,
4) za pojemnik 1100 l służący gromadzeniu odpadów zmieszanych 293,20 zł,
Rodzaj oraz ilość zamówionych pojemników będzie zgodny z wymaganiami określonymi w uchwale Rady Gminy Warta Bolesławiecka w sprawie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Warta Bolesławiecka
Gmina Warta Bolesławiecka będzie świadczyć dodatkową usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych remontowo-budowlanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w cenie 150 zł za 1 m3 odpadów.
Za wyposażenie nieruchomości w metalowy pojemnik do zbierania gruzu o pojemności 1 m3 wynosi 5,00 zł/dobę brutto.
Zapotrzebowanie na skorzystanie z usługi dodatkowej należy zgłosić w formie deklaracji na usługi dodatkowe.
Uchwały Rady Gminy podjęte na sesji w dniu 7 marca i 27 marca 2013r. do pobrania jn.:
Załączniki:
- UCHWAŁA NR XXXI/226/13 w sprawie wyboru metody i stawki opłaty za zagospodarowanie odpadami (94KB) »
- UCHWAŁA NR XXXI/227/13 w sprawie terminu i częstotliwości uiszczania opłaty (91KB) »
- UCHWAŁA NR XXXI/229/13 w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zamian za uiszczoną opłatę (102KB) »
- UCHWAŁA NR XXXII/238/13 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty (609KB) »
- UCHWAŁA NR XXXII/239/13 w sprawie usług dodatkowych i cen za te usługi (317KB) »
08-03-2013